DELIKATESY
ORIENTALNE
I.
Informacje ogólne
Regulamin
poniższy reguluje zasady składania i ewidencjonowania Zamówień za
pośrednictwem platformy Delikatesy Orientalne, działającej pod
adresem internetowym: www.delikatesy-orientalne.pl
DEFINICJE
Właściciel platformy
delikatesy-orientalne.pl:
FUH
ADAL Alicja Adamczewska
wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki
adres miejsca wykonywania
działalności i adres
do doręczeń:
ul.
Boj Getta Warszawskiego 16, 91-438 Łódź,
NIP
7251008356,
REGON
470937582,
adres
poczty elektronicznej:
sklep@delikatesy-orientalne.pl,
numer
telefonu: tel
426578178.
Sprzedawca
– FUH ADAL Alicja Adamczewska
ul.
Boj Getta Warszawskiego 16, 91-438
Łódź,
Zamawiający/Klient
– jest to osoba fizyczna (posiadającą co najmniej ograniczoną
zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat), a także osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej, posiadająca zdolność prawna i zdolność do czynności
prawnych.
Platforma
delikatesy-orientalne.pl - rozumie się przez to platformę internetową pod
adresem internetowym www.delikatesy-orientalne.pl służącą do
prezentacji towarów oferowanych przez sklep oraz składaniu i
ewidencjonowaniu zamówień.
Towar
/Produkt/Produkty - są to towary oferowane przez
sprzedawcę do sprzedaży
detalicznej w sklepie internetowym i stacjonarnym.
Cena - jest to cena brutto towaru umieszczona obok informacji o
towarze, nie uwzględniającą kosztów dostarczenia towaru. Ceny
towarów znajdujących się na platformie delikatesy-orientalne.pl
wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT.
Dostawca - jest to firma kurierska
współpracująca ze sprzedawcą ("Firma Kurierska") . Sprzedawca
zapewnia dostarczenie towarów wyłącznie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
Koszt dostarczenia towaru – są to opłaty za
dostawę towaru do zamawiającego. Kwoty te są uwidocznione na
platformie delikatesy-orientalne.pl podczas dokonywania przez
zamawiającego zamówienia towaru.
Sklep - jest to sklep stacjonarny działający pod
marką Delikatesy Orientalne w Łodzi przy ul. Boj. Getta
Warszawskiego 16
Zamówienie – jest to zestaw towarów określonych
do realizacji przez zamawiającego w formie elektronicznej,
zgodnie z niniejszym regulaminem.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów
zawarta między Zamawiającym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
Dzień roboczy – jeden dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie
Konta.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz
dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży,
w tym sposobu dostawy i płatności
Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 r(Dz.U. 1964 nr 16, poz.93 ze zm.).
Konto–
oznaczone indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez
Klienta dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych
przez niego Zamówieniach w Sklepie
Internetowym.
NEWSLETTER
– informator za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która
umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne
otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji
newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i
promocjach w Sklepie Internetowym.
Regulamin
– niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
Sklep
internetowy - sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod
adresem internetowym:
www.delikatesy-orientalne.pl
USTAWA
O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z roku 2014 poz. 827
z późniejszymi zmianami).
II.WARUNKI
ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia
za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym
zgodnie
z Regulaminem
2.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie
Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera
podatek VAT.
3.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje
po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie
Internetowym zgodnie z
Regulaminem
4.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do
realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę
Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która
zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta
powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą.
III. SPOSOBY I TERMINY
PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
1.Udostępnione
są następujące sposoby płatności z tytułu
Umowy Sprzedaży:
- Płatność za pobraniem przy odbiorze
przesyłki.
-
Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy
Sprzedawcy.
Nr konta 55 1020 3352 0000 1502 0011
3407
Bank PKO
BP
- Płatności elektroniczne i płatności kartą
płatniczą za pośrednictwem
serwisu:
PayU, PayPal, Przelewy24
2. Rozliczenia transakcji płatnościami
elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z
Państwa wyborem przed złożeniem
zamówienia.
3. W przypadku wyboru
płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą,
Zamawiający jest obowiązany do dokonania płatności w terminie 7 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
4. W przypadku wyboru
płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Zamawiający jest
zobowiązany do dokonania płatności przy odbiorze
przesyłki.
IV.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ
ODBIORU
1. Dostawa produktów dostępna jest na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Odbiór osobisty
-
Przesyłka kurierska - Kurier DHL lub
UPS
- Przesyłka kurierska pobraniowa DHL
lub UPS
Koszty dostawy podane są w zakładce "Dostawa i
Płatności"
2.
Termin dostawy produktów do Klienta
-
wynosi do 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub
w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin.
Początek biegu terminu dostawy produktu liczymy w następujący
sposób:
- w
przypadku wyboru sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku
bankowego lub konta rozliczeniowego
Sprzedawcy.
- w przypadku płatności za pobraniem – od
dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- w przypadku
odbioru osobistego produktu - do 2 dni roboczych, chyba że w opisie
danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny
termin. W przypadku produktów o różnych terminach gotowości do
odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany
termin, który jednak nie może przekroczyć 2 dni roboczych. O
gotowości produktu do odbioru Zamawiający zostanie dodatkowo
poinformowani e-mailem na podany w trakcie składania zamówienia
adres poczty elektronicznej Początek biegu terminu gotowości
towarów do odbioru przez Klienta liczy się w następujący
sposób:
-w przypadku wyboru płatności przelewem, płatności elektronicznej
lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub
konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- w przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
V.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY
Zgodnie
z aktualnymi przepisami prawnymi, Klient ma prawo odstąpić od
niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
Termin
do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym
Klient wszedł w posiadanie zamówionego towaru lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w
posiadanie rzeczy.
Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować
nas o swojej decyzji w drodze jednoznacznego
oświadczenia
-
pisemnie na adres: Delikatesy Orientalne ul. Boj. Getta
Warszawskiego 16, 91-438 Łódź
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@delikatesy-orientalne.pl
Klient może skorzystać z wzoru
formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe.
Aby
zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient
wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy.
Prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach
określonych szczegółowo w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do
umów:
- w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w
zapieczętowanym opakowaniu , której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami.
W
przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy wszystkie
otrzymane od Klienta płatności, niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy
poinformowani o decyzji o odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu
płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie
Klient zgodzi się na inne rozwiązanie - w każdym przypadku nie
poniosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Zgodnie
z art 34 ust. 2 Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu
towaru
Możemy
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub
do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Należy
odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, a w każdym razie
nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany,
jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14
dni.
Klient
odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
towaru.
VI.REKLAMACJE
Zgodnie
z obowiązującymi przepisami, ponosimy odpowiedzialność na
zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i
prawne.
Klient
na prawo po wykryciu wady (przed upływem terminu ważności
produktu spożywczego)
a.
złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy
kiedy wada jest nieistotna;
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądać usunięcia wady.
W
ciągu 14 dni ustosunkujemy się do oświadczenia lub
żądania.
Klient
zobowiązany jest dostarczyć (przesłać) wadliwy towar na nasz
koszt na adres (Delikatesy Orientalne, Ul. Boj.Getta
Warszawskiego 16 , 91-438 Łódź).
Odpowiadamy
z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od momentu wydania Klientowi towaru, ale przed
upływem terminu ważności podanym na opakowaniu
Odpowiedzialność
za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie
biegnie od momenty dowiedzenia się o wadzie, a okresy
przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy
dotkniętej wadą prawną.
Zagadnienie
rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z
Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK i organizacji konsumenckich
opisujących dokładnie i obrazowa Państwa uprawnienia. Nasz sklep
działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa konsumentów, więc
informacje prawne, które tam znajdziecie będą również miały
zastosowanie w zakresie umów z nami. Patrz zakładka
"Zwroty i reklamacje"
VII
Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych
osobowych
Administratorem baz danych osobowych
przekazywanych przez Klientów
sklepu
jest
Sprzedawca
Sprzedawca
zobowiązuje się do ochrony danych osobowych
zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia
1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z
dnia 18 lipca 2002 roku. Klient podając przy składaniu zamówienia swoje
dane osobowe Sprzedawcy
wyraża zgodę na ich przetwarzanie
przez Sprzedawcę
w celu realizacji złożonego zamówienia.
Klient ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych
osobowych.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania
i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu
realizacji zamówień
przez sklep
zostały zawarte w zakładce „ Polityka
Prywatności i Ochrona Danych Osobowych”
VIII.
Postanowienia końcowe
1.Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu
naruszenia praw Klienta.
Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w
przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z
obowiązującym prawem Sprzedawca
deklaruje bezwzględne podporządkowanie się
i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu
regulaminu.
2.O
zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani
Klienci
będą powiadomieni drogą elektroniczną (na
wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie
zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie
nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania
regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3.W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się
odpowiednie obowiązujące przepisy prawne.(Kodeks cywilny oraz
Ustawa o prawach konsumenckich z 30.05.2014) Kwestie sporne,
jeśli Klien
twyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze
postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach
Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze
równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub
pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych przez
Klienta.
W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd
właściwy miejscowo i rzeczowo.